Aplikacja TELECZP
Prawo do przenoszenia danych przysługuje wówczas, gdy przetwarzanie danych odbywa się
na podstawie zgody osoby fizycznej lub umowy z nią zawartej oraz, gdy przetwarzanie to
odbywa się w sposób automatyczny.
Osoba fizyczna ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczyła administratorowi,
a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie administratora danych osobowych,
np. do innego operatora podobnych serwisów. Ma również prawo żądać, by dane osobowe
zostały przesłane przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to
technicznie możliwe.
Podstawa prawna: art. 20 RODO
Prawo do usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”)
Masz prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych Twoich danych osobowych, jeżeli:
1. wycofałeś wyrażoną zgodę w zakresie, w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu
o Twoją zgodę, o ile nie są objęte prawnymi wymogami przechowywania,
2. Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w których były przetwarzane,
3. wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
4. wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, a sprzeciw został uznany za
zasadny,
5. Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia Twoich danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub
wycofaniem zgody, możemy zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów
ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Dotyczy to w szczególności danych
osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz historię
aktywności w Aplikacji.
Podstawa prawna: art. 17 RODO
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osoby, których dane osobowe dotyczą, mają prawo wnieść skargę do organu nadzorczego,
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.
W jakim czasie spełniamy Twoje żądanie?
Jeżeli w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, występujesz do nas z żądaniem,
spełniamy to żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż
w ciągu miesiąca od jego otrzymania. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany
charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy mogli spełnić Twojego żądania w ciągu
miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy, informując Cię uprzednio o
zamierzonym przedłużeniu terminu.